پایگاه دانلود کارتون و برنامه های تلوزیونی قدیمی

دانلود رایگان فیلم سینمایی اشک انار با لینک مستقیم

براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

دانلود رایگان فیلم سینمایی اشک انار با لینک مستقیم

عابد بر سر دوراهی مانده، او میان عشق زمینی و عشق آسمانی سردرگم است. اما مجموعه حوادث سبب می‌شود او در مسیری قرار گیرد که راه خود را در آن مسیر بیابد.
در این فیلم علی دهکردی، کتایون امیرابراهیمی، پاشا رستمی، سیاوش مفیدی، حسن تسعیری، مه‌لقا باقری و… به ایفای نقش می پردارند.

 

 ساخت فیلم های تلویزیونی در سال های اخیر به جریانی گسترده و فراگیر در تلویزیون تبدیل شده است. این فیلم ها یکی از تامین کنندگان عمده برنامه های مورد نیاز سیما در مناسبت های مختلف هستند و متناسب با موقعیت ها و مناسبت های گوناگون قابل ساخت و عرضه هستند. دوشنبه شب 11 شهریور ماه شبکه چهار سیما فیلمی با نام «اشک انار» را پخش کرد که ضمن تناسب موضوعی با این ایام ـ شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع پیکر 92 شهید دفاع مقدس ـ واجد برخی ویژگی های هنری و محتوایی قابل اعتنا بود که در در میان فیلم های نود دقیقه ای ساخته شده در سال های اخیر این اثر را تبدیل به اثری قابل اعتناء می کرد.

«اشک انار» قصه ای لایه لایه با حضور تعداد زیادی شخصیت و ماجراهای گوناگون است. پسری جوان به نام «عابد» که دانشجوی رشته هنر است، ضمن تحصیل در دانشگاه در کارگاه فردی به نام فتاح ( با بازی علی دهکردی) که استاد قلمزنی است مشغول به کار است. در این خانه شخصیت های مختلفی حضور دارند که سرنوشت آنها به مرور به یکدیگر گره می خورد. پیرزنی به نام بی بی (با بازی کتایون امیرابراهیمی) که فرزند خود را سال ها قبل در جبهه از دست داده و نسبت به عابد حسی مادرانه دارد تا زنی به نام ملیحه که همسرش بیکار است و خانواده ای که برای دختر دم بخت آنها خواستگار می آید و عابد نیز به آن دختر علاقمند است و ارتباطی عاطفی میان آنها شکل می گیرد.

 اولین ویژگی فیلم که برای مخاطبان قابل توجه است «دیالوگ نویسی» آن است. دیالوگ یکی از مهم ترین عناصر یک نمایش ـ اعم از تئاتر، سینما و تلویزیون ـ است که وظایف مختلفی همچون: انتقال مفاهیم و اطلاعات را به عهده دارد اما در اغلب موارد، دیالوگ نویسی کارکرد مناسبی پیدا نمی کند و تبدیل به گفت و گوی عادی و معمولی می شود. در یک اثر نمایشی برخلاف دنیای واقعیت لازم نیست تا همه جزئیات عینا منعکس شود. در عالم واقعیت وقتی فردی جدید وارد محیطی جمعی می شود، ممکن است با تک تک افراد سلام و احوالپرسی داشته باشد اما در اثری نمایشی بیان جملات ساده و احوالپرسی گونه فایده ای ندارد و باید از جملاتی که میان افراد رد و بدل می شود، برای ارائه اطلاعات بهره برد. فیلم «اشک انار» با چند دیالوگ از سوی شخصیت ملیحه آغاز می شود و طی آن دو شخصیت اصلی داستان ـ عابد و لیلا ـ معرفی می شوند. اولی به عنوان جوانی که به کار قلمزنی مشغول است و دومی به عنوان دختری که خواستگارهای مختلف دارد.

 در طول فیلم کارگردان از این شیوه دیالوگ نویسی بهره فراوانی برده است. شاید یکی از دلایلی که تماشای اثری با این حجم از اتفاق و رویداد در قالب اثری 90 دقیقه ای ممکن می شود، همین شیوه دیالوگ نویسی است که به واسطه آن اطلاعات فراوان فیلم به مخاطب منتقل می شود. مثلا در قسمتی از داستان که جلال پدر لیلا متوجه علاقه عابد به دخترش شده، به کارگاه فتاح می آید تا به عابد اعتراض کند. در این سکانس فتاح خطاب به او می گوید: «بفرما غذا بخور» و پدر لیلا پاسخ می دهد: «حرف مردم که واسه آدم اشتها نمی ذاره». در یک دیالوگ نویسی عادی و مرسوم، پدر لیلا می تواند بگوید: «اومدم به عابد بگم دست از سر دختر من برادر» اما یک دیالوگ نویس حرفه ای، با درک این مطلب که مخاطب از واکنش احتمالی پدر لیلا نسبت به عابد باخبر است و این مساله را حدس می زند؛ سعی می کند شیوه ای خلاقانه در این دیالوگ نویسی به کار بگیرد و به جای ارائه اطلاعات تکراری، با استفاده از دیالوگ به فضاسازی این سکانس کمک کند. در جایی دیگر از فیلم نیز وقتی دوست عابد به او درباره دختری ثروتمند که به وی علاقه دارد، اشاره هایی می کند و می گوید: «بابا مامانش مایه دارن، نونت افتاده تو روغن» عابد پاسخ می دهد: «ولی من نون و پنیر بیشتر دوست دارم».

در فیلم این مساله بیان می شود که سه نسل از یک خانواده در مقاطع گوناگون به عراق رفته اند. پدر بزرگ ـ سید کاظم ـ برای ساختن ضریح برای یکی از ائمه، پدر ـ سید رضا ـ برای دفاع از کشور و ادامه کار پدر بزرگ و فرزند ـ اباالفضل ـ نیز برای دفاع از کشور که این آخری مفقودالاثر شده است. شباهت عابد با اباالفضل نکته ای است که در فیلم استفاده فراوانی از آن شده است. شهادت سید رضا در اثر بمبگذاری در عراق نیز موضوع دیگری است که فیلم از لحاظ دراماتیکی از آن بهره برده است. این جزئیات فیلم نامه «اشک انار» را به متنی تبدیل می کند که مخاطب نمی تواند آن را نادیده بگیرد و از پیگیری داستان چشم بپوشد. حتی شخصیتی مانند ملیحه نیز که در ابتدای داستان زنی غٌرغٌرو و فضول به نظر می رسد، در پایان داستان و با جبهه گیری در مقابل رفتار اشتباه همسرش که باعث بدبینی نسبت به عابد شده، متحول گردیده و تصور مخاطب را از خود تغییر می دهد.

در کنار این ویژگی های مثبت، به نظر می رسد فیلم از جهت تولیدی اثری فقیر است. به جز علی دهکری و سیاوش مفیدی بازیگر چهره دیگری در فیلم حضور ندارد. در جایی از داستان هم زمانی که نوشین به محل زندگی عابد می آید، کودکان محل دور اتوموبیل او جمع شده و از حضور چنین اتوموبیلی در محل تعجب می کنند حال آنکه اتوموبیل نوشین یک 206 معمولی است و قاعدتا چنین اتوموبیلی نمی تواند باعث تعجب افراد گردد و نیاز بود تا از اتوموبیل گران قیمت تری استفاده شود. شهادت سید رضا در عراق با وجود آنکه اتفاقی مهم در داستان است، صرفا در حد و اندازه یک مراسم ختم در خانه بازتاب می یابد و هیچ تشییع جنازه ای در محل برای وی صورت نمی گیرد. هنگام رفتن عابد به سفر کربلا نیز هیچ تصویری از این مساله دیده نمی شود و حتی از سوی دوستان و نزدیکانش نیز بدرقه نمی گردد تا حس این سفر تداعی شود. قطعا فیلم اگر از این وجه نیز مورد توجه قرار می گرفت و اصطلاحا تولید پُر و پیمانی داشت، می توانست بیش از یک اثر تلویزیونی مورد توجه واقع شود، هرچند در شکل فعلی نیز اشک انار یک فیلم خوب و شسته ـ رفته تلویزیونی است.

دانلود از اینجا


:: امتیاز: نتیجه : 4 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 8

:: بازدید : 1049
:: ارسال شده در: فیلم سینمایی , فیلم سینمایی ایرانی ,
:: مطالب مرتبط: دانلود فیلم نصف مال من نصف مال تو , دانلود فیلم خاک , دانلود رایگان فیلم نوستالژیک گرگ بیزار , دانلود فیلم سینمایی جنگ در بهشت , دانلود رایگان فیلم سینمایی گاهی به آسمان نگاه کن با لینک مستقیم , دانلود فیلم سینمایی فرشتگان قصاب با کیفیت متوسط , دانلود رایگان فیلم سینمایی ویرانگر , دانلود رایگان فیلم سینمایی شکارچی شنبه , دانلود رایگان فیلم سینمایی بالاتر از خطر با لینک مستقیم ,
:: برچسب‌ها: دانلود رایگان فیلم سینمایی , دانلود رایگان فیلم سینمایی اشک انار با لینک مستقیم , دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی , دانلود رایگان فیلم سینمایی قدیمی , دانلود رایگان فیلم سینمایی نوستالژیک , دانلود رایگان فیلم سینمایی نوستالوژیک , دانلود فیلم , دانلود فیلم سینمایی , دانلود فیلم سینمایی اشک انار با لینک مستقیم , دانلود فیلم سینمایی ایرانی , شبکه 3 , شبکه ifilm , شبکه تماشا , شبکه دو , شبکه یک , فیلم , فیلم ایرانی , فیلم ایرانی قدیمی , فیلم تلوزیونی قدیمی , فیلم سینمایی ایرانی ,
نویسنده : OLD TV
تاریخ : [پنجشنبه 23 دی 1395 ] [ 19:22]
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
آموزش نصب و اجرای بازی Half Life 2 Deathmatch تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
عکس هایی از بازی Half Life 2 Deathmatch تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
دانلود بازی Half Life 2 Deathmatch برای کامپیوتر تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
دانلود کارتون نیک و نیکو دوبله فارسی با کیفیت عالی 480P تاریخ : سه شنبه 31 تیر 1399
دانلود تیتراژ قدیمی پایانی کارتون نیک و نیکو با کیفیت عالی تاریخ : یکشنبه 29 تیر 1399
دانلودتیتراژ قدیمی کارتون نیک و نیکو با کیفیت عالی تاریخ : یکشنبه 29 تیر 1399
دانلود فیلم نصف مال من نصف مال تو تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود فیلم خاک تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود سریال دنیای شیرین دریا تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود رایگان فیلم نوستالژیک گرگ بیزار تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396

user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 57
» کل نظرات : 58
stat آمار کاربران
» افراد آنلاین : 2
» تعداد اعضا : 78

onlineuser کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
» آی پی امروز : 22
»آی پی دیروز : 59
» بازدید امروز : 41
» باردید دیروز : 160
» ورودی گوگل امروز : 0
» ورودی گوگل دیروز : 3
» بازدید هفته : 1,384
» بازدید ماه : 4,043
» بازدید سال : 24,744
» بازدید کلی : 464,725
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir