پایگاه دانلود کارتون و برنامه های تلوزیونی قدیمی

دانلود فیلم خاک

براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

دانلود فیلم خاک

دانلود فیلم خاک

خلاصه داستان فیلم خاک مسعود کیمیایی
فیلم خاک بر اساس داستان زیبای آوسنه بابا سبحان نوشته ی محمود دولت ابادی توسط مسعود کیمیایی ساخته شد و در شهریور ماه سال 1352 اکران شد.داستان فیلم؛ پس از از مردن ارباب روستا، زن خارجی او به کمک مباشر شرور خودش غلام از پسران بابا سبحان«جعفر والی» از صالح «بهروز وثوقی» و مسیب «فرامرز قریبیان» که روی زمین مزروعی اومشغول به کار هستند، تقاضا می کند زمینش را سریعاً به او تحویل بدهند. صالح و مسیب در بدو امر از باز پس گرداندن زمین استنکاف می کنند؛ اما بالاخره می پذیرند که اجاره ی زمین را در موعد مقرر بپردازند. کینه ی مباشر«جلال پیشواییان» از مسیب به علت علاقه ی نافرجام او به شوکت «فرزانه تاییدی» همسر مسیب، است. نزاع او و نوچه هایش بر سر زمین منجر به مرگ مسیب و زخمی شدن صالح می شود.

خاک نام فیلمی است به کارگردانی مسعود کیمیایی محصول(۱۳۵۲). فیلم نامه این فیلم را مسعود کیمیایی بر اساس داستان آوسنه بابا سبحان نوشته محمود دولت آبادی نوشت.

 

 

حاشیه ها

مسعود کیمیایی فیلم خاک را براساس داستان آوسنه باباسبحان نوشته محمود دولت آبادی ساخت. این فیلم در شهریور (۱۳۵۲) اکران شد و متعاقب آن دولت‌آبادی در یادداشتی به آنچه تغییر نظرگاه داستان خود می‌نامید اعتراض کرد. بخش هایی از یادداشت دولت آبادی راکه درروزنامه کیهان سال (۱۳۵۲) منتشر شده می خوانید:فیلم خاک را دیدم. فیلم من را منقلب کرد. اول به لحاظ دگرگونی هایی که در پایه های اساسی «آوسنۀ باباسبحان» ایجاد شده بود. دوم به لحاظ ساخته شدن پاره‌ای لحظات درخشان در این فیلم و از برخورد این دو جبهه‌ درست و نادرست که در داستان باز شده، منقلب شدم. مسعود کیمیایی عزیز با تغییرات پایه ای که در داستان باباسبحان داده است نه تنها خود را فروکشانده بلکه دیدگاه اصلی داستان را تغییرداده است.«آوسنۀ باباسبحان» بر محور اقتصادی خرده زمین‌داری – خرده دولتمندی شهری دور می زند و در مرکز این دایره «عادله» قرار دارد. بیوه‌ای که با پس مانده اجاره زمین شوهر مرحومش و اجاره بهای مستغلات او در شهرستان زندگی می کند. زمین مشترکی هست بین عادله و باباسبحان که عادله می خواهد سهمیه باباسبحان را بخرد، از آن خود کند و روی زمین چاه آب بزند و به اصطلاح موتوریزه بکند اما باباسبحان تن به رضا نمی‌دهد و کشمکش درمی گیرد. کیمیایی آمده به‌جای عادله یک زن فرنگی انتخاب کرده و به جای خانه معمولی عادله در شهرستان یک خانه اربابی و به جای مناسبات عادی و معمولی یک موجر شریک با مستاجر خود رفتار یک ارباب در مقابل یک رعیت قرار داده است که همه اینها جهت نگاه داستان را تغییر می‌دهد تا‌حدی که من نمی توانم با سکوت از کنار آن بگذرم. من در این داستان نخواسته ام روابط استعماری را مطرح کنم و چنین موردی جایی در«آوسنۀ باباسبحان» ندارد. باباسبحان یک داستان سرزمینی و محدود به مسائل درونی است.مبنای واقعی و گرایش به واقعیت دارد و از جنبه های کنایی (سمبلیک) برکنار است. همچنان‌که نویسنده باباسبحان هم برکنار است.من کار کیمیایی را در فن و تکنیک و خلق بعضی صحنه‌ها ستایش می‌کنم اما آگاهانه یا ناآگاهانه کیمیایی در ارائه داستان به صورت فیلم زاویه ای جدا از از زاویه دید من انتخاب کرده است و من خود را با نظرگاه او در تضاد می بینم. من متاسفم! نه برای خودم زیرا تاب شنیدن زخم زبان این و آن را دارم. حتی برای کیمیایی هم متاسف نیستم چون او باز هم یک فیلم پرفروش ساخته است... من تنها برای «آوسنۀ باباسبحان » متاسفم. دلم می خواست از یک داستان ملی فیلمی چنین ساخته شود. چنین نیز می‌پنداشتم اما نشد و باباسبحان ها به تاراج رفتند. يكبار در زمین و يكبار در فیلم!

خلاصه داستان

پس از مرگ ارباب روستا زن فرنگی او به کمک مباشر شرورش غلام از پسران بابا سبحان(جعفر والی): صالح (بهروز وثوقی) و مسیب (فرامرز قریبیان)، که روی زمین مزروعی او کار می کنند، می خواهد زمینش را به او باز پس بدهند. صالح و مسیب امتناع می کنند؛ اما می پذیرند که اجاره ی زمین را در موعد مقرر بپردازند. کینه ی مباشر(جلال پیشواییان) از مسیب به دلیل علاقه ی ناکام او به شوکت (فرزانه تاییدی)، همسر مسیب، است. نزاع او و نوچه هایش بر سر زمین منجر به مرگ مسیب و زخمی شدن صالح می شود. صالح که بر اثر نزاع با غلام و اصابت ضربه ی بیل بر سرش تعادل روانی خود را از دست داده است غلام را در میدان آبادی به قتل می رساند و خود نیز به دست ژاندارم ها دستگیر و روانه ی زندان مرکز می شود.

 

دانلود از اینجا


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 893
:: ارسال شده در: فیلم سینمایی , فیلم سینمایی خارجی ,
:: مطالب مرتبط: دانلود فیلم نصف مال من نصف مال تو , دانلود رایگان فیلم نوستالژیک گرگ بیزار , دانلود فیلم سینمایی جنگ در بهشت , دانلود رایگان فیلم سینمایی گاهی به آسمان نگاه کن با لینک مستقیم , دانلود رایگان فیلم سینمایی اشک انار با لینک مستقیم , دانلود فیلم سینمایی فرشتگان قصاب با کیفیت متوسط , دانلود رایگان فیلم سینمایی ویرانگر , دانلود رایگان فیلم سینمایی شکارچی شنبه , دانلود رایگان فیلم سینمایی بالاتر از خطر با لینک مستقیم ,
:: برچسب‌ها: فیلم خاک , دانلود رایگان فیلم خاک , دانلود فیلم خاک , فیلم قدیمی خاک , فیلم سینمایی ایرانی خاک , فیلم سینمایی خاک , تلویزیون ایران , فیلم , نوستالژیک , قدیمی , دانلود رایگان ,
نویسنده : OLD TV
تاریخ : [چهارشنبه 17 خرداد 1396 ] [ 17:34]
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
آموزش نصب و اجرای بازی Half Life 2 Deathmatch تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
عکس هایی از بازی Half Life 2 Deathmatch تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
دانلود بازی Half Life 2 Deathmatch برای کامپیوتر تاریخ : جمعه 03 مرداد 1399
دانلود کارتون نیک و نیکو دوبله فارسی با کیفیت عالی 480P تاریخ : سه شنبه 31 تیر 1399
دانلود تیتراژ قدیمی پایانی کارتون نیک و نیکو با کیفیت عالی تاریخ : یکشنبه 29 تیر 1399
دانلودتیتراژ قدیمی کارتون نیک و نیکو با کیفیت عالی تاریخ : یکشنبه 29 تیر 1399
دانلود فیلم نصف مال من نصف مال تو تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود فیلم خاک تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود سریال دنیای شیرین دریا تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396
دانلود رایگان فیلم نوستالژیک گرگ بیزار تاریخ : چهارشنبه 17 خرداد 1396

user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 57
» کل نظرات : 58
stat آمار کاربران
» افراد آنلاین : 2
» تعداد اعضا : 77

onlineuser کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
» آی پی امروز : 47
»آی پی دیروز : 86
» بازدید امروز : 95
» باردید دیروز : 203
» ورودی گوگل امروز : 3
» ورودی گوگل دیروز : 2
» بازدید هفته : 95
» بازدید ماه : 1,359
» بازدید سال : 22,060
» بازدید کلی : 462,041
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir